Openingsuren: donderdag & vrijdag van 14u tot 18u en zaterdag van 11u tot 17u en elke eerste zondag van de maand van 13.30u tot 17u
Adres: Liersesteenweg 58, 2520 Emblem (bij Lier) - België
E-mail: info@cartnscrapart.be - Tel: 03/480.31.69 (telefonisch enkel bereikbaar tijdens de openingsuren)


link naar onze webwinkel (klik op logo)

donderdag 1 februari 2018





Hallo iedereen,

Vandaag laat Isabelle jullie een kaartje zien 


Hier zijn we dan met een artikeltje 
uit de nieuwste release van My Favorite Things.
Wasbeertjes ( Raving Raccoons ) en deze keer 
een slagje kleiner dan het vorige setje.


Hiervoor gebruikte ik het gladde 
cardstock storm cloud  van Lawn Fawn.

Het is heel stevig papier kan je heel gemakkelijk 
als kaart basis gebruiken of om technieken op te doen.
Het figuurtje werd gestempeld met Lawn fawn 
storm cloud dye ink, zelfde kleur als de cardstock dus.
Daarna ging ik aan de slag om de wasbeer in te kleuren
 met potloden, hiervoor gebruikte ik de Faber Castels potloden (149,153,154, ...) 
echt leuk om te kleuren op donker papier!
Nadat ik klaar was met kleuren heb ik nog nogmaals 
m'n figuurtje gestempeld om alle lijnen terug mooi tevoorschijn te toveren.  
Doordat ik met een stempelhulp werk is dat een fluitje van een cent.
Dan kwam de achtergrond aan de beurt.
Hiervoor gebruikte ik de teksten die bij het stempelsetje horen.

Raving Raccoons

Eerst m'n wasbeertje beschermen 
tegen de inkt die eraan kwam, lol.
Ik stanste het figuurtje uit met de bijhorende mal.  
Zo creëer je ook een beetje een rustiger beeld doordat de mal
 met een boordje uitsnijdt. 
Eerst het kader er rond geplaatst om zo goed te kunnen zien hoe het uitkomt.
Post it papiertje op de wasbeer gekleefd. 
Kadertje weg getrokken, klaar is kees. 




Dan met vier sentiments een blok gemaakt om zo 
te stempelen over de wasbeer en 
zo de volledige voorkant van het kaartje bestempeld.



Dit deed ik met witte pigment ink van Hero Arts, 
daarna clear embossen om vlekken te vermijden. 
Ken u zelf, ...
Ik heb dan nog met Nuvo drops (ebony black) 
de pupillen en het neusje geaccentueerd

De oogbol zelf kreeg een laagje spectrum noir glitter pen.
Dit is dan het resultaat:


Ze hoopt van harte dat ze jullie op één of andere manier kon inspireren.

en wenst jullie lieve groetjes uit Brugge


Lutgart


Geen opmerkingen:

Een reactie posten