Openingsuren: donderdag & vrijdag van 14u tot 18u en zaterdag van 11u tot 17u en elke eerste zondag van de maand van 13.30u tot 17u
Adres: Liersesteenweg 58, 2520 Emblem (bij Lier) - België
E-mail: info@cartnscrapart.be - Tel: 03/480.31.69 (telefonisch enkel bereikbaar tijdens de openingsuren)


link naar onze webwinkel (klik op logo)

zondag 7 mei 2017

Briar Rose Butterfly

Hoi iedereen.

Lydia Boode heeft een keer een workshop gegeven over stempeltechnieken. Daar hebben we gebruik gemaakt van de gelli plate. Deze heb ik mij ook aangeschaft. Maar eerlijk gezegd heb ik hem nog niet dikwijls gebruikt. Toch vind ik het een leuk ding.

Dus vandaag ben ik aan de slag gegaan met mijn gelli plate. Ik heb mijn doos met distress paint en stencils erbij gehaald. En we zijn vertrokken. Het leuke is om gewoon verschillende dingen uit te proberen en we zien wel wat er van komt. Doordat er telkens nog wat inkt overblijft op je gelli plate krijg je soms verrassende afdrukjes.



Na een aantal afdrukjes te maken, maakte ik het volgende:

Distress paint, fossilized amber in combinatie met de stempel summer lovin van indigo blu.
Hierover ground espresso. Hiervan maakte ik een afdruk. Dit was niet echt wat ik in gedachten had. Maar er blijft inkt achter op je gelli plate.

Hierover deed ik fossilized amber met dezelfde stempel. Maar nu twisted citron.
Het afdrukje hiervan is mijn achtergrond geworden voor mijn kaart.

Ik heb de stempel briar rose butterfly van chocolate baroque hierover gestempeld.
Hier heb ik gel medium over aan gebracht. Vervolgens kleurde ik deze in met de pitt brush pens van faber castell. Door de gel medium kun je de kleuren uitvegen met je vingers. Laag over laag.
Op de rand heb ik gestempeld met een stempel van kaiser craft, texture, film edges.
Met zwarte archival inkt ben ik langs de rand gegaan.

Het eerste afdrukje heb ik gebruikt achter het vorige kaartje.

Hier heb ik nog op gestempeld met ledger background van indigo blu.

Zwart cardstock vormt mijn basis.

Hopelijk gaan jullie de gelli plate ook nog eens uit de kast halen.

Groetjes,
 Sofie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten