Openingsuren: donderdag & vrijdag van 14u tot 18u en zaterdag van 11u tot 17u en elke eerste zondag van de maand van 13.30u tot 17u
Adres: Liersesteenweg 58, 2520 Emblem (bij Lier) - België
E-mail: info@cartnscrapart.be - Tel: 03/480.31.69 (telefonisch enkel bereikbaar tijdens de openingsuren)


link naar onze webwinkel (klik op logo)

donderdag 15 september 2016

Sterrentag

Hallo iedereen,

Wist je dat je met de Faber Castell Big Brush Pens ook leuke achtergronden kan maken?




De sterren heb ik gemaakt door eerst soft gloss gel  aan te brengen. Vervolgens breng je stift aan op je crafsheet. Hier spray je water over. Haal vervolgens je tag erdoor heen.
Ik heb 2 gele tinten en 1 oranje gebruikt.

Dan heb ik met een stempel van de reeks Bitty Grunge van Tim Holtz een motief op mijn ster aangebracht. Dit met zwarte archival inkt.

De randjes zijn met zwarte stift aangezet.

Voor de tag ga je op dezelfde manier aan de slag. Maar hier heb ik eerst witte gesso aangebracht.
Weer stift op mijn craftsheet. Water eroverheen sprayen. Tag doorhalen. Vervolgens heb ik gel medium aangebracht. Nu heb ik de tag nog wat donkerder gemaakt door rechtstreeks stift aan te brengen op mijn tag. Door de gel medium, kan je dit mooi uitvegen.

Weer zijn de randjes met zwart gekleurd.

Je kan ook stempelen met de stiften. Ik heb een tekststempeltje van Finnabair gebruikt. Rechtstreeks met de stift op de stempel. Dan afdrukken.

Dit heb ik ook met een stempeltje uit de reeks bitty grunge van Tim Holtz gedaan.

Onderaan de tag is met een stempeltje uit dezelfde reeks gestempeld in zwarte archival inkt.

Dan heb ik de sterren erop geplakt.

Deze stiften moet je echt eens proberen. Ze zijn super leuk. Je kan er natuurlijk ook rechtstreeks dingen mee inkleuren. Ikzelf heb de dikke punt. Er zijn er ook met dunne punten.

Veel knutselplezier,
Sofie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten