Openingsuren: donderdag & vrijdag van 14u tot 18u en zaterdag van 11u tot 17u en elke eerste zondag van de maand van 13.30u tot 17u
Adres: Liersesteenweg 58, 2520 Emblem (bij Lier) - België
E-mail: info@cartnscrapart.be - Tel: 03/480.31.69 (telefonisch enkel bereikbaar tijdens de openingsuren)


link naar onze webwinkel (klik op logo)

donderdag 17 maart 2016

Boekje met tags

Hoi knutselgenootjes,

Vandaag wil ik jullie nog eens verrassen met een leuk boekje.







Jullie weten allemaal dat ik verzot ben op het materiaal van Tim Holtz.

De Thinlits Handwritten Journey van Tim Holtz hebben me deze keer geïnspireerd.
Hier zitten namelijk 7 woorden in. Nu kwam ik op het idee om een klein tagkaartje te maken met elk woord.

Ik heb 7 kaartjes gesneden, in hetzelfde formaat, uit wit papier.
Vervolgens ben ik aan de slag gegaan met distress paint stain in de kleuren Ground Espresso en Frayed Burlap. Dit is donker en licht bruin. Sommige kaartjes zijn nog op kleur gebracht met distress inkt Mermaid Lagoon. Een mooie blauwe kleur.

Ook maakte ik gebruik van de Thinlits, mixed media van Tim Holtz.

De honinggraat is er hier eentje van. Deze heb ik gekleurd met Glimmer Glaze van Tattered Angels: Waterfall. Het is precies nagellak. Er zit een borsteltje in waar je je papier mee kleurt.
Het is een licht blauwe kleur met een mooie fijne glitter in.

De gears die op alle kaartjes terug komen zijn van Memory Box: Antique Gear set.

De stencils van Tim Holtz mogen ook niet ontbreken.
Ik gebruikte Gothic, Argyle en Harlequin. Deze heb ik op een kaartje gelegd en  bespoten met distress paint ground espresso. Vervolgens maakte ik een afdruk op een ander kaartje met de overgebleven inkt. Bij een andere maakte ik dan weer gebruik van structuurpasta.

In de tagkaartjes zit een gaatje. Deze heb ik door middel van een ringetje bijeengehouden.

Nu is dit een leuke verzameling kaartjes die ik toch wel netjes wilde bewaren. Hoe kan dit nu beter door er een boekje voor te maken. Als je bij Els een workshop album maken hebt gevolgd, kan je de technieken op verschillende manieren toepassen.

De kaft is gebaseerd op zo'n album. In de plaats van een binding te maken, heb ik een mapje gemaakt. Vanonder zit er een stukje karton in zodat dit extra stevig is.

Het designpapier is van Studio Light: Industrial. De randjes zijn gekleurd met distress inkt, Ground Espresso. Ik heb telkens een stukje wit papier iets groter gesneden en gekleurd met distress paint, Antique Bronze. De gearkes komen ook weer terug. De gebruikte collectables zijn uit eigen collectie. Ik denk van Kaisercraft, maar heb de verpakking niet meer.

De enveloppe is met de enveloppe punch board gemaakt. Ik heb hiervoor wit papier op kleur gebracht met Ffrayed Burlap en Ground Espresso distress paint. Verder is deze bewerkt met Mermaid Lagoon distress inkt. Dezelfde kleuren komen dus telkens terug.
Het woord Journey is eens tempel van Kaisercraft.
De andere is een stempel van Scrapberries: Photo Archive.

Hopelijk kunnen jullie hier inspiratie uithalen.

Vele groetjes

Sofie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten