Openingsuren: donderdag & vrijdag van 14u tot 18u en zaterdag van 11u tot 17u en elke eerste zondag van de maand van 13.30u tot 17u
Adres: Liersesteenweg 58, 2520 Emblem (bij Lier) - België
E-mail: info@cartnscrapart.be - Tel: 03/480.31.69 (telefonisch enkel bereikbaar tijdens de openingsuren)


link naar onze webwinkel (klik op logo)

zaterdag 8 september 2012

Mini tutorial - portkosten drukken

Hallo iedereen,

Vandaag een kleine tutorial voor een kaartje.
Ik maak, net als veel kaartenmakers, het liefst vierkante kaarten, omdat die meer in balans zijn en dus meestal een mooier resultaat geven. Maar, hier in België, moet je jammer genoeg dubbele port betalen voor vierkante kaarten.... Dus we zijn creatief en gaan op zoek naar oplossingen om toch leuke kaarten te gaan maken die in een rechthoekige omslag kunnen.
Vandaag de eerste kaart. Geen idee van mezelf, maar een paar jaar terug opgepikt van Godelieve aka Stamping Mathilda.
(je kan op de foto's klikken om ze groter te zien)
We starten met een stuk papier in de kleur van je basiskaart : 15 x 10 cm, en je rilt deze in het midden over de lengte (dus op 5cm)


Je neemt een stukje designpapier van 14.5 x 4.5 cm en dat komt op één helft van je basispapier, waarbij je de vouw als bergvouw houdt. Dan is dit je resultaat :


Neem een label of stempelafdrukje waarvan je enkel de onderste helft bevestigt op je basiskaart zoals volgt :



Je kan de kaart nu rechtzetten :

 en ze past in een gewone enveloppe, je kan ze ook gewoon vlak opsturen :


en dan versier je de kaart naar eigen inzicht :


Deze kaartvorm gebruikte ik in 2009 om een 40-tal uitnodigingen te maken voor het pensioenfeest van mijn vader :

en onlangs maakte ik ook een verjaardagskaart voor Hilde in deze vorm :


Zo, ik hoop dat jullie dit een leuk kaart-ideetje vinden en ik zie graag jullie creaties op de facebookpagina verschijnen!

groetjes
Veerle

3 opmerkingen: